pdf-4_28_23

El cine como arte subversivo

Programa 8: Singapore Sling (1990)

JUEVES 02 NOV / 17:30h
FILMOTECA DE CANTABRIA

Singapore Sling-1

SINGAPORE SLING

Viene del pasado y está medio muerto. Singapore Sling es ese tipo "destrozado, sin hogar y sin amigos", que siempre está persiguiendo causas perdidas que llevan nombres de mujer y no conducen a ninguna parte. La suya se llama Laura y la conoció años atrás. Aunque tiene el presentimiento de que la chica que busca lleva años muerta, y que está enamorado de un cadáver, sigue buscándola. Una noche lluviosa de tormenta, herido y sin nada que perder, Singapore Sling llega a una casa en la que cree que puede estar Laura. Pero en la oscuridad de la noche, dos mujeres intentan enterrar a un hombre en un hoyo en el jardín... Singapore Sling, con una bala en el hombro, no puede hacer gran cosa. Con la esperanza de que Laura aún esté allí, espera hasta el amanecer para entrar en la casa. Sin embargo, las cosas no salen como esperaba… – Nikos Nikolaidis

He’s coming from the past and is almost dead.Singapore Sling is the “broke, homeless and friendless” sort of guy, who is always chasing after lost causes bearing women’s names, which lead to nowhere.His goes by the name of Laura and he met her years ago. Although he has a hunch that the girl he is looking for has been dead for years and that he is in love with a corpse, he continues to search for her.One rainy, stormy night, wounded and with nothing more to loose, Singapore Sling arrives at a house, believing that Laura may be there. But in the darkness of the night and around an open hole in the garden, two women are trying to bury a dead man… and Singapore Sling, with a bullet in his shoulder, can’t do much.With the hope that Laura is still there, he waits till daybreak to enter the house.Yet things don’t turn out the way he expected… – N. N.

“Cuando estaba filmando Singapore Sling, tenía la impresión de que estaba haciendo una comedia con elementos tomados de la tragedia griega antigua…

Más tarde, cuando algunos críticos europeos y americanos la describieron como “una de las películas más inquietantes de todos los tiempos”, empecé a sentir que algo andaba mal en mí. Luego, cuando los censores británicos prohibieron su estreno en Inglaterra, acabé dándome cuenta de que algo anda mal en todos nosotros”. – Nikos Nikolaidis

“When I was shooting “Singapore Sling”, I was under the impression that I was making a comedy with elements taken from Ancient Greek Tragedy…

Later, when some European and American critics characterized it as “one of the most disturbing films of all times”, I started to feel that something was wrong with me. Then, when British censors banned its release in England, I finally realized that something is wrong with all of us.” – N. N.

Singapore Sling-3

Traducción de textos: Javier Oliva